Papież: przemoc rówieśnicza jest czymś nie do przyjęcia

Przemoc rówieśnicza to bardzo poważna kwestia, ponieważ z jej powodu ludzie są niszczeni – wskazał Papież podczas spotkania z siecią szkół Scholas Occurentes. Tłumaczył, że każdy ma prawo do szacunku ze strony innych.

Autentyczność jednak to nie tylko kwestia bycia akceptowanym, ale także odkrycia i wyrażenia, kim się jest. Tego słowa używamy dziś często, ale nie rozumiejąc go – podkreślał Papież i dodawał, iż każdy z nas ma obowiązek być autentycznym. Franciszek wskazał też na współczesne wyzwania stojące przed szkolnictwem.

Papież: kształćmy dzieci w pełnym wymiarze cyklu edukacyjnego

    „Ile dzieci nie ma dziś dostępu do edukacji. A jakże często brak edukacji seksualnej kończy się komercjalizacją miłości. Miłość nie jest dla osiągania zysków. A młodzi nie są po to, by ich wykorzystywać. Musimy walczyć z tymi zjawiskami. Kształćmy dzieci w pełnym wymiarze cyklu edukacyjnego. Umożliwienie dzieciom zdobycia wykształcenia stanowi obowiązek rodziców i całego społeczeństwa – podkreślił Ojciec Święty. – I trzeba też uczyć ich, czym jest miłość w życiu. Żeby potem jej nie komercjalizowali albo nie padli ofiarą wykorzystania. Pornografia to w obecnej chwili najbardziej bezczelna komercjalizacja miłości. Kto kocha, nie godzi się, by być traktowanym w taki sposób. Ponadto sytuacja, gdy wiele dzieci nie kończy szkoły lub nie ma dostępu do edukacji stanowi wielki ciężar dla społeczeństwa. Idźcie [z odwagą] do przodu. Warto.“

Spotkanie miało charakter spontaniczny. Papież oglądał występy młodych, a następnie odpowiadał na ich pytania. Gdy zechciano się dowiedzieć, czy odwiedzi Argentynę, powiedział, że planuje zrobić to w przyszłym roku.

Sieć Scholas Occurentes powstała w Argentynie jako odpowiedź poprzez edukację na kryzys ekonomiczny i społeczny w roku 2001. W kolejnych latach rozwinęła działalność na cały świat, mając także poparcie Ojca Świętego Franciszka, wówczas jeszcze arcybiskupa Buenos Aires. Dekadę temu stała się fundacją papieską.

« 1 »

reklama

reklama

reklama