Badania wykazały, że niemal połowa pracowników w pandemii odczuwa większy stres

Większy niż przed pandemią stres odczuwa już 46 proc. pracowników, głównie kobiety. Najpoważniejszym źródłem stresu dla pracowników jest utrzymująca się niepewność gospodarcza - wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy”.

W „Barometrze Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service na pytanie o zwiększony stres w pracy już 46 proc. pracowników przyznało, że od wybuchu pandemii mierzy się z tym zjawiskiem. Mocniej są na to narażone kobiety – już 54 proc. z nich jest bardziej zestresowana wykonując swoje obowiązki, w przypadku mężczyzn ten odsetek wynosi 38 proc.

Według autorów badania, którego wyniki opublikowano w środę, powodów większego stresu jest co najmniej kilka: praca zdalna wprowadzona w ekspresowym tempie, łączenie obowiązków zawodowych i prywatnych w jednej przestrzeni, często konieczność koordynacji nauki zdalnej dla dzieci czy wreszcie sama pandemia. Te wszystkie elementy powodują, że pracownikom trudniej się zrelaksować.

Kolejnym źródłem niepokoju jest - wskazano - niepewna sytuacja na rynku pracy. Wiele sektorów rynku nadal mierzy się z wprowadzonymi obostrzeniami i czeka na ponowne otwarcie.

Dlatego prawie co piąty ankietowany przez Personnel Service Polak uważa, że jego sytuacja zawodowa w tym roku będzie gorsza niż rok temu. Jednocześnie niemal połowa jest zdania, że nic się nie zmieni w stosunku do 2020 roku, a 7 proc. zatrudnionych patrzy na kolejne miesiące z nadzieją na poprawę.

Z badania wynika, że największym źródłem stresu dla pracowników jest utrzymująca się niepewność gospodarcza. Stresu nie powoduje jednak sytuacja panująca w ich firmach. Już niemal 7 na 10 Polaków twierdzi, że ich pracodawca dobrze lub bardzo dobrze poradził sobie z prowadzeniem biznesu w czasie pandemii. Tylko co piąty pracownik twierdzi, że firma poradziła sobie słabo lub bardzo słabo.

Według badania pracownicy darzą swoich pracodawców dużym zaufaniem. Dotyczy to zwłaszcza menadżerów, na których w dużej mierze spadł obowiązek zorganizowania pracy zespołów w tych trudnych warunkach.

autorka: Małgorzata Werner-Woś

źródło: mww/ amac/ PAP

Logo PZU

Zamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »
TAGI:

reklama

reklama

reklama

reklama