Pekao
Strona główna
opoka.news opoka.photo opoka.org.pl


Powrót do strony głównej działu Kultura


Sztuka przemawiania

Joan Detz

„Pozwólcie, że powiem wam coś o Joan Detz: jej książki są cudowne.”

Roger Ailes, konsultant do spraw komunikacji między ludźmi, autor książki „You Are the Message”.

Dlaczego jedni wykładowcy odnoszą sukcesy, podczas gdy inni są nudni i tracą słuchaczy? Joan Detz — która od ponad piętnastu lat uczy sztuki wypowiadania się - zna odpowiedź na to pytanie. W jej praktycznej i interesującej książce można znaleźć strategie i rady, które pomogą przygotować się do przemówienia, prezentacji sprzedawanego towaru, sprawozdania, rozmowy w sprawie przyjęcia do pracy, dyskusji panelowej i do każdego innego wydarzenia, które będzie nas zmuszało do zabrania głosu. Joan Detz porusza w swojej książce między innymi tematy takie, jak:

  • Uporządkowanie treści wystąpienia
  • Wyszukiwanie interesujących badań
  • Wykorzystanie technik gawędziarskich
  • Przygotowanie pomieszczenia
  • Radzenie sobie z usterkami technicznymi
  • Współpraca z innymi wykładowcami
  • Mierzenie skuteczności przekazu
  • Wiadome wykorzystanie głosu
  • Mistrzowskie zastosowanie humoru
  • Panowanie nad mową ciała
  • Przezwyciężenie zdenerwowania
  • Nawiązanie kontaktu ze słuchaczami
  • Uruchomienie potęgi perswazji

Ten nieoceniony przewodnik odziera z tajemnicy jedno z najbardziej przerażających doświadczeń życiowych, jakim jest publiczne przemawianie. Znajdziesz tu wiele pytań sprawdzających, wskazówki, arkusze samooceny i praktyczne porady. Kiedy skończysz czytać tę książkę, będziesz umiał lepiej wyrazić to, co masz do powiedzenia, niezależnie od tego, czy masz przemawiać do jednej osoby, czy do tysiąca słuchaczy.

JOAN DETZ jest autorką książek „How to Write & Give a Speech” i „Can You Say a Few Words?”. Zawodowo uczy sztuki przemawiania, doradza prominentnym dyrektorom w całym kraju i prowadzi seminaria na temat porozumiewania się dla wielu dużych korporacji. Joan Detz mieszka w Bucks County w stanie Pensylwania w USA. W internecie można ją znaleźć pod adresem: www.joandetz.com.

Oto kilka opinii o książce „Porozmawiajmy o tym, jak mówisz” autorstwa Joan Detz:

„Znam wiele książek poświęconych sztuce publicznego przemawiania, ale dla tej znajdę miejsce w swojej biblioteczce.”

Terrence McCann, dyrektor administracyjny organizacji Toastmasters International

„Ta książka z pewnością wejdzie do kanonu klasyki literatury traktującej o współczesnej sztuce publicznego przemawiania. Jeśli chcesz zainwestować w swoją karierę, kup tę książeczkę pióra Joan Detz.”

Joe Gonzalez, prezes New Jersey Business and Industry

„Większość dorosłych wolałaby przejść kanałowe leczenie zęba niż stanąć przed gronem słuchaczy, żeby wygłosić wykład. Dzięki Joan Detz ludzie przestaną lekko traktować ten zabieg stomatologiczny. Jej książki pomagają zmniejszyć lęk, jaki odczuwamy stając przed ludźmi, co pozwoli nam całkowicie skoncentrować się na tym, co mamy do powiedzenia.”

Loren Gary, redaktor „Harvard Management Update”

„To książka na wagę złota. Rzeczywiście Joan Detz jest guru sztuki przemawiania.”

Jane Maas, autorka „The New How to Advertise”

„Każdy, kto pisze i przemawia, powinien znać książki Joan Detz. Nigdzie indziej nie znajdziesz lepszych rad dotyczących publicznego prezentowania rozmaitych treści.”

Jack Boyd, asystent, prezes i kierownik kadrowy The College of William and Mary

„Znajdziesz tu mnóstwo cudownych informacji, które tchną życie w twoje następne przemówienie.”

Pat McNees, autor przemówień i książki pod tytułem „YPO: The First 50 Years”

„Przejrzysta i zwięzła książka; dzięki niej każdy kierownik będzie potrafił wygłosić na konferencji swoje przemówienie z przekonaniem i w czytelny sposób uporządkować myśli.”

Ken Bajaj, założyciel i prezes AppNet, prezes Wang

„Porozmawiajmy nie o tym, jak to mówisz, ale kto może ci pomóc powiedzieć to lepiej. Nikt inny nie udzieli ci lepszych rad i nie będzie miał lepszych pomysłów niż Joan Detz.”

A. W. „Bill” Dahlberg, prezes i dyrektor wykonawczy Southern Company

Dla mojego syna, Setha... który każdego dnia wprowadza słowa w życie i daje mi mnóstwo radości.

Wstęp

Ta książka zawiera praktyczne porady adresowane do wszystkich, którzy chcą coś komuś powiedzieć — a to znaczy, że została napisana dla nas wszystkich, bo przecież każdy z nas musi się porozumiewać z innymi. Trzeba umieć robić to dobrze, żeby odnosić sukcesy w pracy, w domu i w towarzystwie.

Mam nadzieję, że z mojej książki dowiecie się, jak powiedzieć to lepiej. Jednak moim największym pragnieniem jest pomóc wam czuć się pewniej, kiedy będziecie rozmawiali z ludźmi.

W książce znajdziecie przykłady wzięte z życia, praktyczne wskazówki i wypróbowane rady. Nie znajdziecie natomiast żadnych abstrakcyjnych teorii. Dlaczego? Bo nie należę do ludzi, którzy lubią teoretyzować. I wiecie co? Przypuszczam, że wy też nie.

Jeśli jesteście tacy, jak większość z nas, to szukacie praktycznych wskazówek i rad, które będzie można natychmiast wprowadzić w życie. Znajdziecie je w mojej książce. Wiedząc, że potraficie przekazać innym to, na czym wam zależy, poczujecie się pewniej.

A teraz... porozmawiajmy o tym, jak mówisz.

„Tak słowo, które wychodzi z ust moich; nie wraca do Mnie bezowocne, zanim wpierw nie dokona tego, co chciałem, i nie spełni pomyślnie swego posłannictwa.” (Biblia Tysiąclecia, wydanie II)

- Księga Izajasza 55;11

„Prawdziwa sztuka konwersacji polega nie tylko na tym, żeby mówić właściwe rzeczy we właściwym czasie, ale także na tym (co jest znacznie trudniejsze), żeby nie powiedzieć niewłaściwych rzeczy, kiedy nas korci.”

Lady Dorothy Nevill, dziewiętnastowieczna pisarka

„Mowa jest samą cywilizacją.”

Tomasz Mann


opr. MK/PO

 
Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: psychologia etyka biznes zarządzanie asertywność ksiązki prezentacja