Telefony zaufania dla dzieci i młodzieży są często nieocenioną pierwszą pomocą

Nie oceniają i nie pouczają. Wysłuchają problemu i razem z rozmówcą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem. Tak działają osoby, odbierające telefon zaufania. 17 maja to Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci, który ma na celu zwrócić uwagę na tę formę pomocy.

We wtorek obchodzony jest kolejny Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Ma on na celu pokazanie, że takie telefony są często nieocenioną pierwszą pomocą. Inicjatorem tego dnia jest organizacja skupiająca telefony zaufania dla dzieci z całego świata. 

W Polsce znanym numerem jest 116 111. Telefon ten prowadzony jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Jest czynny całą dobę przez siedem dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy.

Na stronie gov.pl można znaleźć zasady ABCD funkcjonowania takiego telefonu zaufania. Oto one:

A: Anonimowo, czyli dzwoniąc, nie trzeba podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.

B: Bezpłatnie, a więc połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.

C: Chętnie, czyli konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.

D: Dyskretnie, a więc wszystko, o czym ktoś powie lub napisze, zostanie między nim a konsultantami 116 111. Jeśli ktoś poprosi o pomoc w rozwiązaniu problemów lub zgodzi się na to, żeby mu pomóc, to konsultanci 116 111 się tym zajmą.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę nagrała film, który mówi o tym, jak działa telefon zaufania.

Dyżury przy telefonie pełnią doświadczeni pedagodzy i psycholodzy. Nie oceniają i nie pouczają. Nie boją się żadnych pytań i tematów. Są po to, aby pomóc. Jednak nie dają gotowych rozwiązań, ale szukają prawdziwych dróg wyjścia. Razem z osobami, które dzwonią lub piszą, zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy. 

źródło: gov.pl; DajemyDzieciomSile youtube.com

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama