Wpływ antykoncepcji na młodzież

Krótko - dlaczego promowanie antykoncepcji wśród młodzieży może przynieść szczególnie groźne konsekwencje

Młodzi ludzie, zafascynowani antykoncepcją, oddzielają w swym myśleniu seks od płodności i często zaczynają współżycie seksualne bardzo wcześnie. Przeżywane jest ono w młodym wieku raczej powierzchownie, bez głębszego zaangażowania osobowego, co według psychologów może się utrwalić i prowadzić do częstej zmiany partnerów. Wszystko to, zwłaszcza brak samoopanowania oraz związany z tym brak głębokiego podejścia do sprawy małżeństwa, opóźnia psychiczno-społeczne dojrzewanie młodych, co wpływa na poziom dojrzałości całego społeczeństwa, które składa się przecież z pojedynczych ludzi. Zmniejsza to też u nich poczucie odpowiedzialności. Jeżeli dojdzie do poczęcia dziecka, to jest to przeżywane jako całkowite zaskoczenie i dziecko zostaje często usunięte lub chłopak pozostawia dziewczynę samą. Młodzi, którzy zajęci są przeżyciami erotyczno-seksualnymi, mają na ogół mniej skłonności do właściwego ich wiekowi szukania sensu życia, prawdy, wartości społecznych i ogólnoludzkich.

Szczególnie szkodliwa jest pigułka hormonalna dla dziewcząt przed 20. rokiem życia, u których system hormonów płciowych (bardzo ważny też dla ogólnego rozwoju) nie jest jeszcze całkowicie dojrzały. Pigułka, zawierająca sztuczne hormony w ilości dużo większej niż w naturze, blokuje własne wydzielanie hormonów, co może prowadzić do trwałej bezpłodności.

Antykoncepcja przyczynia się do współżycia już przed ślubem, co utrudnia głębsze poznanie się i porozumienie, a przez to pogłębienie miłości, gdyż dominantą stają się wówczas kontakty seksualne. Małżeństwa takie są mniej trwałe. Jeżeli uświadomimy sobie, że rodziny są podstawowymi komórkami społeczeństwa, zrozumiemy łatwo, jak szkodliwy jest wpływ antykoncepcji na całe społeczeństwo. Antykoncepcja reklamowana jest szeroko przez firmy, które na niej dobrze zarabiają, a także przez ludzi, którym brak poczucia etyki i którzy w ten sposób chcą usprawiedliwić własne postępowanie.

opr. mg/mg

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama