"Normalne" picie

Ile można wypić? Poradnik (fragmenty)

"Normalne" picie

Klaus Dietze, Manfred Spicker

ILE MOŻNA WYPIĆ?
Poradnik

ISBN: 978-83-7767-011-8
wyd.: Wydawnictwo WAM 2012

Spis wybranych fragmentów
Wprowadzenie
Między konsumpcją a nadużywaniem alkoholu
Alkohol - przyjaciel wprawiający w dobry nastrój
Modele picia wśród młodego pokolenia
Wszystko pod kontrolą?
„Normalne” picie

„Normalne” picie

Nieważne, z jakiego powodu pijemy alkohol, choćby było to wyłącznie upodobanie lub konwencja, jedno jest pewne: działanie alkoholu występuje zawsze. Szachista czy kierowca wyścigowy wiedzą o tym, a badania naukowe potwierdziły to jednoznacznie: już minimalne ilości alkoholu we krwi prowadzą do somatycznych i umysłowych zmian, które odbijają się wyraźnie na sferze uczuć, na zdolności oceny oraz na zdolności koncentracji. Im rzadziej ktoś pije napoje alkoholowe, tym mniejsza ilość alkoholu jest do tego potrzebna.

Alkohol służy nie tylko do delektowania się, lecz także oddziałuje na uczucia. Najszlachetniejsze nawet wino działa uspokajająco i wprowadza w pogodny nastrój. Ten psychotropowy (działający na psyche) efekt występuje w każdym przypadku, bez względu na to, czy szukamy go zrozmysłem, czy też nie. Nasz mózg rejestruje i zapisuje nawet najmniejsze zmiany nastroju oraz poniżej progu postrzegania wiąże je z sytuacją i substancją, które wywołały te uczucia. Według podobnej zasady funkcjonuje także reklama na wartym miliardy rynku napojów alkoholowych (i papierosów). Za pośrednictwem silnie sugestywnych obrazów i muzyki reklamy te wywołują pozytywne uczucia i wiążą je z daną marką.

opr. ab/ab

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama