Opoka - Portal katolicki
opoka.newsopoka.photo
Pekao

Ks.  Janusz  Goraj  SDB

CZCIMY  I  KOCHAMY  PANA  BOGA
"NIE  BĘDZIESZ  MIAŁ  BOGÓW  CUDZYCH  PRZEDE  MNĄ"

kl. II - szkoła podstawowa

Cel  dydaktyczny:  Uczymy dzieci jak należy czcić i kochać Pana Boga.

Cel  wychowawczy:  Staramy się budzić poczucie właściwej postawy wobec pierwszego przykazania: Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną.

Pomoce:  kolorowe chorągiewki lub małe chusteczki, czekolada oraz bębenek do wybijania rytmu.

1.  Przywitanie z dziećmi

(Rozmowa inicjująca katechezę)

Witam wszystkie moje dzieci, które (dzieci odpowiadają machaniem rączki, jeśli wykonały daną czynność):

2.  Modlitwa

(Śpiew piosenki jako forma modlitwy)

Idzie Jezus, spójrz jak kroczy On po wodzie, podnosi Cię i pomaga ci wstać. Idzie Jezus, On jest Panem tych spienionych fal. Idzie Jezus, On kocha cię /...On uświęca cię... On przenika cię... On pociesza cię... On kieruje mną.../ (Zapis nutowy w: śpiewnik "Radość 4", s. 251)

3.  Wprowadzenie w temat - Zabawa w czekoladę

Za chwilę poznamy dzisiejszy temat lekcji, ale wcześniej mam do Was kochane dzieci pytanie:

4.  Zapis tematu w zeszycie

Teraz następuje zapis tematu na tablicy oraz w zeszytach dzieci w formie pozytywnej:

Czcimy i kochamy Pana Boga

5.  Rozwinięcie tematu przy pomocy dialogu

(Zapis podkreślonego tekstu do zeszytu)

Wracamy do udzielonej przez dzieci odpowiedzi na pytanie: co lubią? (spać, jeździć na rolkach, jeść cukierki, grać w piłkę, bawić się).

(Możliwe odpowiedzi; gdy wypełniamy nasze obowiązki wobec Pana Boga, modlimy się, jesteśmy na Mszy św., systematycznie i z uwagą uczestniczymy w katechezie, starannie prowadzimy zeszyt, odrabiamy lekcje, pomagamy innym...)

Drogie dzieci: Pana Boga kochamy wtedy, gdy stawiamy Go ponad wszystkie rzeczy np. nasze przyjemności, choćby były one dobre i bardzo ciekawe.

6.  Zabawa - Ruch na drodze - wyjaśniająca cel przykazań Bożych

(Zapis podkreślonego tekstu do zeszytu)

Dzieci wychodzą z ławek i przez czas ok. 1-2 minut udają jazdę samochodów, motocykli, karetek pogotowia i rowerów. Poruszają się bezładnie po wyznaczonym do zabawy terenie (np. między ławkami). Katecheta, w roli policjanta, w odpowiednim momencie przez podniesienie ręki wstrzymuje ruch. Jest to znak, na który wszystkie pojazdy muszą się zatrzymać, stanąć w miejscu. Potem należy powiedzieć, ile razy "pojazdy" zderzyły się oraz czy nie spóźniły się z zatrzymaniem. Następnie bezładny ruch "pojazdów" zastępujemy ruchem prawostronnym.

7.  Powtórzenie

(Tekst podkreślony zadajemy jako pracę domową)

8.  Zakończenie

Modlitwa spontaniczna z odpowiednim wprowadzeniem katechety lub oddanie czci i chwały naszemu dobremu Panu Bogu poprzez modlitwę: Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu, jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

opr. ab/ab

Data publikacji: 2000-10-30Inne materiały tego autoraInne materiały z tego źródła
 


Podziel się tym materiałem z innymi:


Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: modlitwa hierarchia szacunek cześć przykazanie I chwalenie
 
© Fundacja Opoka 2017
Realizacja: 3W
© Fundacja Opoka 2017
Realizacja: 3W