Zastosowanie metod dyskusyjnych podczas katechez i spotkań grup parafialnych
Wydział Teologii UWM w Olsztynie
7. BURZA MÓZGÓW
Polega na zespołowym wytwarzaniu pomysłów rozwiązania jakiegoś zadania. Wszędzie tam, gdzie chodzić nam będzie o wielość dróg prowadzących do osiągnięcia danego celu, najwłaściwszym sposobem nauczania będzie właśnie "burza mózgów
Przebieg zajęć:
każdy uczeń ma prawo zgłaszać tyle pomysłów, ile chce, przy czym każdorazowo
wolno zgłosić tylko jeden pomysł,
wolno zgłaszać pomysły nawet pozornie nierealne,
pomysłów nie wolno komentować ani oceniać.
W metodzie "burzy mózgów" wychodzimy od zgromadzenia możliwie najbogatszego materiału wyjściowego, aby później na drodze intelektualnej selekcji wybrać te najlepsze i możliwe do zrealizowania. Metodę tę można stosować od V klasy szkoły podstawowej.
Metodę tę nazywa się także "giełdą pomysłów". Zanim trafiła do szkół jako metoda nauczania była stosowana przy poszukiwaniu niekonwencjonalnych rozwiązań określonych problemów technicznych, naukowych i społecznych.
opr. ab/ab