Spis treści i wstęp do książki dla młodzieży o tym jak w ciągu dnia nauki stwarzać przestrzeń ciszy, by podtrzymywać modlitewną relację z Bogiem
ISBN: 978-83-7505-133-9
wyd.: WAM 2008
Spis treści | ||
Słowo wstępne | 5 | |
Modlić się słowami Biblii | 7 | |
Modlitwa ma wielowiekową tradycję | 17 | |
Myśli i opowieści | 31 | |
Odwaga | 37 | |
Modlitwy z całego świata | 41 | |
Pokój dla wszystkich | 59 | |
Ja — Ty — My | 63 | |
Kim jest On? | 89 | |
Życie w szkole | 95 | |
Modlić się ciałem | 117 | |
Powiedzieć dobre słowo i pozwolić mu działać | 133 | |
Wykaz źródeł | 140 |
Dniami nauki szkolnej rządzi plan lekcji. W równym stopniu odnosi się to do uczniów, jak i do nauczycieli. To plan lekcji wyznacza, kiedy i gdzie musimy być i z kim się spotkamy. I nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak przebiegnie kolejna lekcja, konkretne spotkanie ani jakie ono będzie. Każda lekcja jest inna, każda stawia inne wyzwania. To, co w danym momencie przemawia do klasy, do indywidualnego ucznia czy nauczyciela, kiedy indziej nie działa. Lekcja może być udana, a wspólne uczestniczenie w niej przynieść pożytek, jeśli wszyscy obecni są gotowi uważnie słuchać i angażować się.
Książeczka, którą oddajemy do rąk uczniów i nauczycieli, podpowiada, jak w zwyczajnym szkolnym dniu tworzyć przestrzeń ciszy. Umożliwi ona wspólne i indywidualne przedstawianie Bogu w modlitwie tych spraw i problemów, które wynikają z życia i poruszają dorastających młodych ludzi. Zebrane w niej modlitwy i krótkie opowiadania, słowa mądrości, ćwiczenia i refleksje, których autorami są niekiedy sami uczniowie, ułatwiają odkrycie głębi otaczającej rzeczywistości i wyrażają wielobarwność życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu lekcje w szkole staną się inne, głębsze, że wszystkim łatwiej będzie się uczyć, a życie w szkole nabierze nowego wymiaru.
Jonathan Düring i Hubert Hering
opr. aw/aw