Kampania społeczna „Narkotyki. Najlepszy sposób na zmarnowanie życia”.
Narkotyki. Najlepszy sposóbBriefKiedy Katarzyna Dragović, creative director w agencji Szwejkowski Target Projekt, zabierała się do pracy nad kampanią społeczną przeciw narkotykom, miała dwa cele. Pierwszy, profilaktyczny, związany z zagrożeniem, jaki dla młodzieży stanowią narkotyki. Drugi, nie mniej ważny powód związany był z osobą Marka Katańskiego, któremu obiecała kiedyś, że wspólnie zrobią taką kampanię — przeciw narkotykom. — Nie zdążyliśmy zrobić tego projektu razem, ale za to Stowarzyszenie Monar objęło honorowy patronat nad kampanią —mówi Katarzyna Dragović. Hasło kampanii głosi: „Narkotyki. Najlepszy sposób na zmarnowanie życia”. — Zdecydowaliśmy się na przewrotny, prowokacyjny język przekazu. Nie grozimy, nie straszymy i nie przemawiamy z pozycji dorosłego. Kampania w przewrotny sposób „namawia” do brania, poprzez ironię ukazując jaskrawo, że narkotyki to nie atrakcja, ale bagno — opisuje Katarzyna Dragović. Twórcom i pomysłodawcom kampanii, agencji Szwejkowski, wydawało się, że tego typu innowacyjne podejście do problemu może wzbudzić tylko zainteresowanie ze strony mediów. Okazało się jednak, że trzeba było przełamywać wiele oporów z ich strony. Niektóre ze stacji TV zgodziły się wyemitować spot w późnych godzinach ze względu na „drastyczne sceny”. Takich problemów nie stwarzały natomiast m.in. TVP czy Polsat. — Udało nam się zaistnieć również w kinach i w Radiu dla Ciebie, które zdecydowało się nas wesprzeć — komentuje Katarzyna Dragović i dodaje: — Ostatecznie nie zakończyliśmy jeszcze rozmów. Liczymy na to, że uda nam się trafić z naszym przekazem do wrażliwych osób. Kampania skierowana jest do młodych ludzi w wieku 15-20 lat, którzy jeszcze nie zaczęli brać narkotyków, ale być może mają na to ochotę. Wszystkie firmy, osoby, stacje TV i kina (Multikina i Silver Sreen w całej Polsce), biorące udział w kampanii, zaangażowały się w całe przedsięwzięcie nieodpłatnie. opr. MK/PO |