3.10.01 - 12.12.01.
Tydzień |
Temat główny |
Omawiane zagadnienia |
1
3.10.01. |
Czym jest Public Relations? |
- omówienie definicji podawanych przez amerykańskie, brytyjskie i polskie organizacje zajmujące się PR
- historia PR, przykłady zastosowania PR głównie w USA oraz w Polsce
- rodzaje działań PR, klasyfikacja według różnych kryteriów np. brand i corporate PR
|
1
3.10.01. |
Rola PR we współczesnym świecie |
- PR jako element procesu komunikacji
- PR a pokrewne dziedziny: marketing, direct marketing, sponsoring, promocja, sprzedaż — podobieństwa i różnice
- Wizja PR w roku 2002 według PRCA
- Najważniejsze elementy wyróżniające PR spośród innych sposobów komunikowania się
|
2
10.10.01. |
Kodeks etyczny PR |
- definicja etyki, moralności
- najważniejsze tezy Kodeksu Etycznego organizacji zajmujących się Public Relations w USA, Wielkiej Brytanii i w Polsce
- najczęściej zadawane pytania dotyczące PR: artykuły sponsorowane, reklama, lobbying, prezenty dla dziennikarzy
- ustawodawstwo polskie, normy Unii Europejskiej, przepisy stosowane w USA, Polska sygnatariuszem umów międzynarodowych
|
3
17.10.01. |
Zawód: specjalista ds. PR |
- zastosowanie psychologii w PR
- zastosowanie socjologii w PR
- różnice kulturowe różnych nacji i ich wpływ na postrzeganie PR tzw. kultura korporacji, globalizacja (think global, act local)
- analiza przypadków
- semiotyka — wyjaśnienie pojęcia
|
4 a
24.10.02. |
Przygotowanie programu działań PR |
- opracowanie planu strategicznego PR
- reguła 7 (niezbędne elementy każdego planu PR)
- misja, wizja, kody postępowania klienta, znaczenie loga, znaku towarowego, promowanie firmy i jej marek handlowych
|
4 b
24.10.01.
|
Współpraca z klientem — inicjatorem działań PR |
- dialog przy ustalaniu celów i strategii dalszego postępowania
- przykładowe dokumenty porządkujące informacje np. Contact Report, Status Report, Meeting Report, Brief, Kosztorys
- kiedy działania PR nie powinny być prowadzone
- ochrona pomysłów autorskich akcji PR
- wynagrodzenie dla agencji PR (ustalanie opłat za usługi PR, przykłady)
|
5
31.10.01. |
Współpraca z dziennikarzami (część I) |
- analiza prawa prasowego jako podstawa działania mediów (wolność informacji, autoryzacja, sprostowanie, odmówienie udzielania informacji)
- akredytacja dziennikarzy
- instytucja rzecznika prasowego
- etyka dziennikarska
- oczekiwania i zainteresowania dziennikarzy
- analizy przypadków
|
6
7.11.2001 |
Współpraca z dziennikarzami (część II) |
- typologia działań PR
- przygotowywanie materiałów dla dziennikarzy
- język PR
- nawiązanie i utrzymanie kontaktu z dziennikarzami
- analizy przypadków
|
7
14.11.01. |
Realizacja programów PR, współpraca z podwykonawcami |
- podział zadań związanych z realizacją akcji PR
- dobór podwykonawców, sposób komunikowania się i monitorowania postępu prac
|
8
21.11.01. |
Analizy przypadków |
- wybrane zagadnienia: analizy SWOT przygotowanie ankiety ocen, podstawowe pytanie: czy i w jaki sposób cel został zrealizowany?
- zarządzanie trudnymi tematami i sytuacjami
- kreatywność / nowe spojrzenie na markę / klienta
- akcje charytatywne
- egzamin przykładowy — materiały dla studentów
|
9
28.11.01. |
Techniki działań PR,
Ocena efektywności działań PR |
- konferencje prasowe
- informacje prasowe
- wystąpienia publiczne
- broszury wewnętrzne
- publikacje zewnętrzne np. raporty roczne,
- internet
- jakościowe i ilościowe podejście do oceny działań PR
|
10
5.12.01. |
Egzamin |
- stworzenie programu działań PR oraz uzasadnienie wybranej drogi
|
11
12.12.01. |
Rozdanie dyplomów |
- ocena poszczególnych prac, podkreślenie cech wyróżniających
|
Kurs odbywa się w środy w godzinach 18.00-20.30.
Kurs obecny trwa od 3.10.01 do 12.12.01. Kolejny od 10.1.2002 do 14.3.2002.
opr. MK/PO