Zbliża się Międzynarodowy Dzień Dobroczynności. Obchodzony jest on 5 września. Jak pokazują przykłady z działalności wielu organizacji pożytku publicznego, np. Fundacji Świętego Mikołaja, Polacy coraz chętniej angażują się w pomoc na rzecz potrzebujących. Nie tylko przekazują darowizny, ale także biorą udział w wielu akcjach.
Rosnące od kilkunastu lat w Polsce zainteresowanie działalnością charytatywną sprzyja promowani idei dobroczynności. Polacy chętniej udzielają pomocy finansowej ludziom w potrzebie, przekazując 1 procent podatku, darowizny oraz datki na cele charytatywne, co potwierdza Fundacja Świętego Mikołaja.
„Dzięki wsparciu osób, które przekazują swój 1 procent podatku Fundacja może pomagać tysiącom podopiecznych – dzieciom z Polski, z Aleppo i ze wschodniej Ukrainy. Jesteśmy bardzo wdzięczni za pomoc każdej osobie! Porównując lata 2019 i 2020, mimo trudniej sytuacji pandemicznej, darowizny na nasze konto przekazało dwa tysiące osób więcej. To bardzo motywuje do dalszych działań i daje nam możliwość kontynuacji naszych programów pomocowych takich jak Stypendia Św. Mikołaja czy Akademia Liderów dla aktywnej młodzieży” – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.
Organizacje pożytku publicznego starają się na bieżąco informować Polaków o realizowanych akcjach społecznych, aby dotrzeć ze swoim przekazem do jak najszerszego grona zarówno osób fizycznych, ale także firm, chętnych do pomagania w ramach idei CSR.
„Aby ułatwić darczyńcom angażowanie się w nasze działania otwieramy i rozwijamy nowe kanały wspierania. Jesteśmy dostępni na stronie FaniMani.pl, poprzez którą można przekazywać darowizny przy okazji zakupów. Można nas też znaleźć na Allegro Charytatywni, czyli platformie, za pośrednictwem której można licytować i wystawiać przedmioty na naszą rzecz. Zbieramy także stare telefony komórkowe, które przekazujemy firmie recyklingowej w zamian za środki na stypendia Św. Mikołaja. W ostatnim roku zebraliśmy ponad 1000 telefonów komórkowych, a od początku trwania akcji dzięki telefonom od darczyńców zebraliśmy ok. 11 tys. zł. Staramy się pokazać, że wsparcie dobroczynności można realizować na wiele sposobów” – komentuje Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.
Polacy coraz częściej zakładają także urodzinowe zbiórki na Facebooku i w ten sposób wspierają organizacje charytatywne. Zbieranie funduszy za pośrednictwem Internetu staje się coraz bardziej popularne na całym świecie, a narzędzia udostępniane przez serwisy społecznościowe pozwalają w łatwy sposób wspierać podopiecznych różnych fundacji czy stowarzyszeń. Zakładając lub uczestnicząc w internetowej zbiórce charytatywnej, możemy skutecznie pomagać potrzebującym nie tylko wpłacając darowizny, ale także docierać z informacją o danej organizacji pozarządowej do szerszego grona użytkowników sieci.
„Zorganizowanie zbiórki na rzecz wybranej organizacji charytatywnej w formie urodzinowej zbiórki na Facebooku jest bardzo proste, a radość z osiągnięcia celu i zaangażowania w zbiórkę znajomych jest naprawdę wielka” – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.
Nie tylko osoby prywatne, ale także biznes coraz chętniej wspiera organizacje charytatywne i włącza się w ważne cele społeczne, co potwierdzają przykłady współpracy nawiązanej pomiędzy Fundacją Świętego Mikołaja a licznymi firmami.
Zaangażowanie przedsiębiorstw w działalność dobroczynną, nie tylko w aspekcie ekologicznym, rośnie na całym świecie. To pozytywny sygnał, że działania tysięcy fundacji i stowarzyszeń przynoszą efekty. Międzynarodowy Dzień Dobroczynności to dobra okazja, aby promować działania charytatywne przede wszystkim ze względu na ich wartość społeczną.
źródło za: Fundacja Świętego Mikołaja