W noc paschalną w diecezji szanghajskiej dokonano aż 470 chrztów. Ostatnia Wielkanoc w całych Chinach odznaczyła się przynoszeniem obfitych owoców wiary.
W katedrze w Pekinie sakrament włączenia we wspólnotę wyznawców Chrystusa otrzymały 142 osoby, w kościele Niepokalanej – ok. 100 osób, a w kościele Matki Bożej z Góry Karmel – 25 osób.
Jako że chodzi tutaj głównie o chrzty dorosłych, większość tych ludzi otrzymała również sakramenty bierzmowania oraz pierwszej komunii podczas Mszy Wigilii Paschalnej, jak podaje Agencja Fides. Ponadto np. jeszcze w Oktawie Wielkanocy, 4 kwietnia, w Wenling w prowincji Zhejiang konsekrowano nową świątynię. Kościół zbudowano na planie krzyża i postawiono mu neobarokową fasadę, a poświęcono go św. Franciszkowi Ksaweremu. Podczas uroczystości również niektórzy przyjęli jeden z sakramentów inicjacji – biskup Ningbo udzielił bierzmowania ok. 30 osobom.
Jest to pozytywny rys na obrazie Kościoła katolickiego w Chinach. Jednak ogólna sytuacja nadal jest niepewna. Jak zauważa Michel Chambon z UCA News, który odwiedził Chiny w Wielkim Tygodniu:
Porozumienie chińsko-watykańskie będzie ponownie negocjowane pod koniec lata. Wciąż pozostają pytania o jego skuteczność. Biorąc pod uwagę, że Chiny próbują ponownie otworzyć komunikację z Zachodem, zbliżające się wybory w Stanach Zjednoczonych i starzejącego się papieża w Rzymie, wielu zastanawia się, kto naprawdę będzie w stanie wpłynąć na przyszłość tego porozumienia i ostatecznie z niego skorzystać.
Umowa z 2018 roku była wielokrotnie krytykowana za uprawnienia, jakie daje Komunistycznej Partii Chin. Doniesienia sugerują, że lokalni urzędnicy używają jej do wywierania presji na księży i biskupów, którzy nie chcą dołączyć do patriotycznego stowarzyszenia.
Przykładem odmiennego spojrzenia na zapisy umowy ze strony Watykanu i Chin jest kwestia zeszłorocznych nominacji biskupich.
W styczniu ubiegłego roku Watykan i Pekin uzgodniły trzy nowe święcenia biskupie. W ciągu jednego tygodnia trzech księży zostało sprawnie wyświęconych na biskupów, a jedna diecezja została erygowana przez Watykan. To zaskoczyło wielu obserwatorów. Ale niewielu zauważyło, że istniał pewien problem z ostatnimi święceniami, tymi w północnym Fujian.
Pekin i Rzym wyraźnie zgodziły się co do tego, kogo mianować w tym regionie, ale nie co do dokładnego terytorium, za które miał być odpowiedzialny. Pekin mianował biskupa Petera Wu Yishuna biskupem Minbei, ale Rzym mianował go biskupem Shaowu (Minbei). Shaowu to stara prefektura apostolska, która jest tylko częścią Minbei. To nie jest Minbei. Co więcej, Rzym nie utworzył diecezji Minbei i nie podał żadnego wyjaśnienia.