Szkolenie
Wykorzystanie narzędzi marketingowych w zarządzaniu organizacją non - profitSeminarium Europejskiego Instytutu Marketingu Społecznego 2001 Organizatorem Seminarium EIMS 2001 jest Fundacja Komunikacji Społecznej Misją EIMS jest stworzenie forum wymiany doświadczeń i wiedzy na temat marketingu społecznego pomiędzy przedstawicielami środowiska komunikacji marketingowej i organizacji pozarządowych ze Wschodniej i Zachodniej Europy. Chcemy formować specjalistów działających na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, gotowych w profesjonalny i twórczy sposób wykorzystać techniki komunikacji marketingowej jako narzędzia w przeciwdziałaniu lub zapobieganiu najbardziej palącym problemom społecznym w swoich regionach. Kolejne seminaria adresowane będą do:
ODBIORCY W każdym seminarium weźmie udział około 80 starannie wyselekcjonowanych uczestników i około 20 prelegentów. Łącznie daje to ponad 750 osób, które przejdą szczegółowe szkolenie dotyczące marketingu społecznego oraz przez rok po odbyciu szkolenia będą miały możliwość internetowego monitoringu swoich projektów. CZAS Seminarium odbędzie się w październiku 2001 i trwać będzie trzy dni. Od 26.10.2001 do 28.10.2001 MIEJSCE Seminarium odbędzie się w Warszawie w siedzibie Fundacji im. Stefana Batorego przy ulicy Sapieżyńskiej 10A. Wydarzenia towarzyszące odbywać będą się w budynku ambasady USA w Polsce (telekonferencja). PROGRAM MERYTORYCZNY 1. Dzień pierwszy: Temat: „Marketing organizacji non-proft” Poruszane zagadnienia:
2. Dzień drugi: Temat: „Reklama społecznie użyteczna” Poruszane zagadnienia:
3. Dzień trzeci: Temat: Cause-related marketing, czyli marketing nastawiony na sprawę społeczną. Poruszane zagadnienia:
W ramach seminarium odbywać się będą wykłady, warsztaty, a także dyskusje panelowe. Przewiduje się organizację wystawy reklam społecznie użytecznych oraz pokaz społecznych filmów reklamowych. Program warsztatów w mniejszych grupach (po ok. 15 osob) dostosowany będzie do wymogów poszczególnych krajów (inne potrzeby maja przedstawiciele Białorusi i Ukrainy odnośnie marketingu, inne zaś przedstawiciele takich krajów jak Węgry, Polska czy Ukraina). Wszystkie wykłady zalecane są wszystkim uczestnikom. Planowani prelegenci
Partnerem FKS przy wyborze prelegentów — specjalistów z dziedziny komunikacji marketingowej będzie IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy). Kryteria doboru uczestników dla selekcjonerów lokalnych: Seminarium EIMS 2001 skierowane jest do grupy najbardziej chłonnej, otwartej i najbardziej zasługującej na nieodpłatne szkolenie — do organizacji pozarządowych. Seminarium przeszkoli ok. 80 osób. W proporcjach ok. 40 osób z Polski i ok. 40 osób z pozostałych krajów (po 5 na kraj). Uczestnicy powinni - pracować dla organizacji pozarządowej, działającej niekomercyjnie, dynamicznej, przejrzystej finansowo, - prawo do uczestniczenia w seminarium maja przedstawiciele wszelkich organizacji pozarządowych niezależnie od pola działania (np.: pomoc społeczna, rozwój demokracji, ekologia, etc.); - sprawować kierownicze lub decyzyjne funkcje w swoich organizacjach (nie musi to być reprezentant zarządu i/lub władz lecz osoba, która posiada uprawnienia do podejmowania pewnych decyzji odnośnie działań wewnątrz organizacji); - pełnić funkcje związane z zarządzaniem, marketingiem lub kontaktem z mediami wewnątrz swojej organizacji; - swoim dotychczasowym dorobkiem osobistym rokować nadzieje na kontynuacje i praktyczne wykorzystanie wiedzy i kontaktów zdobytych podczas seminarium w pracy na rzecz sektora pozarządowego; - mile widziani będą przedstawiciele organizacji typu „umbrella” działających na rzecz innych, mniejszych organizacji pozarządowych, nie należy jednak wykluczać mniejszych, lokalnych ale bardzo dynamicznych i aktywnych organizacji, aczkolwiek liczba ich reprezentantów nie powinna być przeważająca; - uczestnicy nie musza być związani umowa o prace z organizacja, która będą reprezentować, powinni jednak planować prace w danej organizacji przynajmniej przez rok po udziale w Seminarium EIMS 2001 „Wykorzystanie narzędzi marketingowych w zarządzaniu organizacją non-profit”. Uczestnicy nie mogą być związani umowa o prace ani działać w stowarzyszeniach i/lub fundacjach firm komercyjnych. Ankieta zgłoszeniowa, kryteria oraz szczegółowy opis procesu rekrutacji, a także dane lokalnych selekcjonerów zostaną umieszczone po skompletowaniu informacji na stronach internetowych EIMS. opr. MK/PO |