Abp Skworc: powstanie górnośląskiej metropolii stwarza historyczną szansę

- Zaangażowanie w służbę na rzecz dobra wspólnego musi być pełne - z takim apelem zwrócił się abp Wiktor Skworc do uczestników pierwszego zgromadzenia metropolitalnego miast Górnego Śląska, które ma się odbyć 29 sierpnia.

Zdaniem metropolity katowickiego, powstanie górnośląskiej metropolii stwarza historyczną szansę "zbudowania nowej jakości relacji społecznych i samorządowych, ukierunkowanych ku przyszłości". - Nie wolno jej zaprzepaścić ani storpedować - pisze metropolita katowicki w swoim słowie skierowanym do uczestników pierwszego zgromadzenia metropolitalnego.

Hierarcha podkreśla w wystosowanym apelu, że „Kościół katolicki w województwie śląskim wielokrotnie i jednoznacznie udzielał poparcia sprawie utworzenia samorządowej metropolii”. Przypomniał, że jej ostateczne utworzenie stało się faktem poprzez decyzję rządu, parlamentu oraz Prezydenta RP, „który osobiście 4 kwietnia br. w Katowicach złożył podpis pod ustawą”.

Metropolita katowicki wskazuje także na fakt, że wraz z powstaniem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii „mieszkańcy Górnego Śląska i Zagłębia wiążą uzasadnione nadzieje na poprawę jakości życia najbardziej uprzemysłowionej aglomeracji naszego kraju”.

- W związku z tymi oczekiwaniami, zwracam się do uczestników pierwszego posiedzenia zgromadzenia metropolitalnego, aby pamiętali, że dobro wspólne wymaga, by zaangażowanie w służbę na rzecz jego urzeczywistnienia było pełne; to znaczy nieoparte na okrojonych wizjach, podporządkowanych cząstkowym korzyściom, jakie można z niego czerpać, ale na logice, która dąży do podejmowania coraz szerszej odpowiedzialności - pisze abp Skworc cytując encyklikę "Mater et magistra" św. Jana XXIII.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała formalnie 1 lipca 2017 r. Jej działalność rozpocznie się 1 stycznia 2018 r. W jej skład wchodzi 41 miast i gmin o łącznej powierzchni 2553 km kw, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób.

ks. sk / Katowice

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama