Sieć Burger King w Hiszpanii wycofała się i przeprosiła za kampanię reklamową, która wywołała falę krytyki i oburzenia wśród katolików podczas Wielkiego Tygodnia.
„Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą akcją mającą na celu promocję naszych warzywnych produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Naszym zamiarem nigdy nie było nikogo urazić, a natychmiastowe wycofanie kampanii zostało już poproszone” – ogłosił Burger King w Niedzielę Wielkanocną na swoim oficjalnym koncie na Twitterze.
Słowa Jezusa podczas Ostatniej Wieczerzy konsekrującego chleb zostały zmodyfikowane i wybrane na bilbordy w Hiszpanii, w celu promocji nowego wegetariańskiego burgera. Kampania reklamowa wywołała oburzenie tysięcy katolików, kilku księży i biskupa.
Jeden z billboardów głosił: „Weźcie was wszystkich i zjedzcie z tego. Który nie ma mięsa. 100% wegetariańska. 100% smaku. Warzywo Wielkiego Króla. Inna reklama brzmiała: „Ciało z mojego ciała”, ze słowem „mięso”, które w języku hiszpańskim jest tym samym słowem oznaczającym mięso, które zostało przekreślone i zastąpione słowem „warzywa”.
Hashtag #BoicotBurgerKing zaczął krążyć w mediach społecznościowych. Na platformie CitizenGO uruchomiono zbiórkę petycji.
„Wyśmiewają się z Eucharystii i śmierci Chrystusa w najświętszym dla chrześcijan czasie. Korzystają z Wielkiego Tygodnia, aby rozpocząć kampanię ofensywną skierowaną do milionów wierzących w celu uzyskania rozgłosu i zarobienia pieniędzy. Czas zareagować bojkotem Burger Kinga” – brzmi fragment petycji. Treść wskazuje również, że: „Pieniądze to jedyna rzecz, którą te firmy rozumieją i dopiero po bojkocie zaczną szanować chrześcijan i Jezusa Chrystusa tak, jak na to zasługują”.
Do poniedziałku 18 kwietnia petycja zebrała ponad 22 000 podpisów.
CitizenGO powiedział, że Burger King musi uzyskać „taką reakcję na swoją kampanię, że nigdy więcej nie rozważy wyprodukowania takiej reklamy”, ponieważ „nie ma niczego, czego firma obawia się bardziej niż obywatele mobilizujący się przeciwko niej”.
Źródło: catholicnewsagency.com