Pekao
Strona główna
opoka.news opoka.photo opoka.org.pl


Uwaga: Czysty Punkt

Brief

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego wraz z Federacją Konsumentów zorganizowało akcję „Czysty Punkt”, która ma zapewnić konsumentom prawo wyboru wobec otrzymywania bezadresowych materiałów promocyjno-reklamowych. Akcja polega na masowym rozdystrybuowaniu naklejek z napisem „Czysty Punkt. Nie życzę sobie druków bezadresowych”, które będzie można naklejać np. na skrzynkach pocztowych, drzwiach, windach lub na ścianach klatek schodowych.

— Celem akcji jest uchronienie konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych materiałów promocyjno-reklamowych, które zaśmiecają skrzynki pocztowe, klatki schodowe, wycieraczki itp. Chcemy, aby informacja „Czysty Punkt” oznaczała prośbę o niepozostawianie przez listonosza lub innego dystrybutora jakichkolwiek ulotek bezadresowych — tłumaczy Monika Zarzycka, dyrektor generalny SMB. — Konsumenci mają prawo wyboru. Jeśli ktoś chce otrzymywać informację handlową, to może taką naklejkę po prostu odkleić — wtóruje Małgorzata Niepokulczycka, prezes Federacji Konsumentów. — Docierały do nas sygnały o tym, że sterty materiałów promocyjnych i reklamowych, które podczas wakacyjnych wyjazdów zbierają się pod drzwiami lub w skrzynkach pocztowych, są świetnym sygnałem dla złodziejów. Ponadto, bardzo często zdarzają się nieuczciwi nadawcy, którzy obiecują nagrody, żerując tym samym na naiwności adresatów. Dlatego należy respektować wolę konsumentów, którzy nie chcą być odbiorcami takich materiałów — dodaje. Naklejki są nieodpłatnie dostępne w SMB oraz w ponad 50 terenowych oddziałach Federacji Konsumentów. SMB przygotowało ich na razie tylko 20 tys. sztuk, bo — jak twierdzi Tomasz Kostyra, prezes stowarzyszenia — jest to pilotażowa seria, która ma ocenić stopień zainteresowania akcją. — Jesienią chcemy dołączyć naklejki w formie insertów do poszczególnych wydań największych tytułów prasowych w Polsce. Rozmawiamy już w tej sprawie z największymi wydawcami — zapewnia Tomasz Kostyra. Naklejkę można otrzymać również drogą korespondencyjną. W tym celu trzeba przysłać do siedziby SMB (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, ul. Francuska 34/4, 03-905 Warszawa) kopertę z dopiskiem „Czysty Punkt” zawierającą zaadresowaną kopertę zwrotną z naklejonym znaczkiem pocztowym. Niebawem zostanie również uruchomiona okresowa infolinia.

Akcja ma również uświadomić nadawcom i dystrybutorom bezadresowych materiałów, że ten rodzaj aktywności promocyjnej wpływa niekorzystnie na ich wizerunek. — Natrętne dostarczanie niechcianych ulotek zniechęca odbiorcę do danej firmy lub instytucji. Ponadto, odbiorca bardzo często wyrzuca ulotki bez zapoznania się z ich treścią, a to oznacza zmarnowane pieniądze na produkcję i dystrybucję materiałów reklamowych — mówi Monika Zarzycka. Tomasz Kostyra dodaje, że SMB chętnie wesprze takich nadawców swoją wiedzą na temat efektywnego wydatkowania pieniędzy na marketing bezpośredni za pomocą licznych szkoleń, seminariów i wykładów, których organizatorem jest właśnie stowarzyszenie.


opr. MK/PO

 
Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: biznes reklama pieniądze marketing badania konkurencja sprzedaż druki