Opoka - Portal katolicki
opoka.newsopoka.photo
Pekao


Reklama dla Polski, chilli oj zaczęło się dziać!!!

Mateusz Zmyślony

Przypomnę naszym Czytelniczkom i Czytelnikom w marketingu zjednoczonym, że prawie dwa lata temu pod patronatem „Briefu” odbyła się Sesja Stulecia. Nastawieni patriotycznie fachmani z naszej branży w czynie społecznym podjęli się wówczas trudu zaprojektowania pierwszej w pełni profesjonalnej strategii marketingowej dla naszego Kraju. Zadanie dotyczyło wówczas marketingu turystycznego.

W opinii wielu fachowców z Polski i zagranicy stworzyliśmy wówczas jedną z najlepszych strategii na świecie. Rzecz była na tyle poważna, że postanowiliśmy założyć Stowarzyszenie Reklama dla Polski. Postawiono przed nim jedno, wielkie zadanie: Stowarzyszenie miało zająć się na największą możliwą skalę marketingiem naszego kraju.

Przecież nie wolno nam, fachowcom od komunikacji marketingowej, zrzucać całego ciężaru na przeciążone i tak barki Małysza, Owsiaka i Jana Pawła II. Nie wolno nam stać z boku i biernie przyglądać się, jak wizerunek Polski budują wyłącznie przypadki, wpadki, czasem sukcesy kilku Wielkich Ludzi. Jako Polak nie zgadzam się, by nasz wizerunek budowali żule, złodzieje samochodów i ksenofobiczni faszyści. Nie chcemy mieszkać w komunikacyjnym slumsie Europy. Chcemy żyć w kraju, który sam o sobie ma dobrą opinię i takąż opinią mógłby się pochwalić na zewnątrz. Postanowiliśmy założyć Stowarzyszenie Reklama dla Polski. Właśnie po to i właśnie dlatego.

Dziękuję bardzo tym, którzy zrobili dotąd najwięcej. Dziękuję NOS BBDO za to, że wzięła na swoje barki najwięcej obowiązków wykonawczych. Dziękuję Adrianowi Ciąglińskiemu i Stillking Films za produkcję wszystkiego, co robimy, i za to, że dała nam DOM. Tak, drodzy Państwo, Stowarzyszenie mieszka w Stillkingu i już dziś zaprasza na Wawelską 16! Dziękuję Pawłowi Wójcikowi i IQS & Quant za to, że zechcieli stać się naszym instytutem badawczym. Dziękuję Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki, Ministerstwu Spraw Zagranicznych za pomoc i zaangażowanie. Od niedawna są z nami wydawnictwo Murator z miesięcznikiem „Podróże”, wydawnictwo Pascal wraz ze swoimi przewodnikami, konsorcjum Onet.pl — Business Press — Instytut im.A. Mickiewicza i wielu, wielu innych.

Czym teraz się zajmujemy? Kontynuujemy pracę nad marketingiem branży turystycznej. Na wiosnę przygotowujemy pierwszą w historii naszego kraju Kampanię Motywacyjną. Od tej kampanii zaczynamy stałą obecność i komunikację skierowaną do wewnątrz, a jej celem, poza motywacją, będzie wsparcie procesu integracji z Unią Europejską, promocja turystyki wewnętrznej. W najbliższym czasie Stowarzyszenie uporządkuje kwestie związane z logo i znakami promocyjnymi Polski, maskotką naszego kraju. Powstaje „promocyjny koszyk polskich produktów”, program, który już dziś wygląda imponująco. Walczymy o fundusze na kampanie międzynarodowe — nie jest łatwo, ale idzie coraz lepiej. Mamy gotowe kampanie reklamowe, które na razie nie mają budżetów na zakup mediów.
Najważniejsze na „dziś” jest zakończenie prac nad dwoma projektami — i w tej kwestii zwracam się do Was, drodzy Czytelnicy — z prośbą o pomoc.

Uruchomiliśmy projekt pod nazwą Narodowy Dom Mediowy. Zapraszamy wszystkie polskie media — zasady współpracy są proste. Media deklarują nam czas i przestrzeń reklamową, którą mogą przekazać na rzecz Stowarzyszenia w celu wsparcia kampanii społecznych, mających na celu motywację Narodu i promowanie pozytywnych postaw wobec Polski, Polaków, integracji z UE. Na każdej wyemitowanej w ramach takiej kampanii reklamie Stowarzyszenie podziękuje temu medium, które jest ofiarodawcą emisji. Celem projektu jest pozyskanie imponującego zasięgu kampanii, ale również aktywizacja „nowoczesnego patriotyzmu” w branży i uporządkowanie tego typu działań ze strony mediów. Projekt ten Stowarzyszenie Reklama dla Polski realizuje wspólnie z Fundacją Komunikacji Społecznej. Zainteresowanych współpracą lub większą ilością informacji prosimy o kontakt przez redakcję „Briefu” lub bezpośrednio mailem z niżej podpisanym.

Drugi projekt, który w tym momencie jest priorytetowy, to Narodowa Grupa Sponsorów. Zapraszamy do niej wszystkie poważne polskie i zagraniczne firmy, którym zależy na promocji Polski, związaniu się z nią wizerunkiem i dotarcie z informacją o takim zaangażowaniu do całego społeczeństwa polskiego (I etap) oraz mieszkańców Europy i nie tylko (II etap). Uzyskany budżet posłuży w tym roku sfinansowaniu produkcji kampanii reklamowych skierowanych do Polaków.

Czekamy na w miarę żwawą reakcję, chętnych do przekazania na szczytne cele reklam — telewizyjnych, radiowych, prasowych, outdoorowych, internetowych etc. — zapraszamy do rozmowy.

Niecierpliwie czekamy na Was, Sponsorzy. Potrzebne nam są Wasze pieniądze. Wam potrzebne jest to, co dla Was przygotowaliśmy. Bardzo potrzebne...

matolek@eskadra.com.pl


opr. MK/PO

 


Podziel się tym materiałem z innymi:


Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: Polska praca kolor reklama marketing turystyka wizerunek komunikacja public relations marka agencja autoprezentacja
 
© Fundacja Opoka 2017
Realizacja: 3W
© Fundacja Opoka 2017
Realizacja: 3W