Biskupi iberyjscy: Kościół potrzebuje proaktywnej komunikacji, aby uniknąć fake newsów

Biskupi z komisji episkopatów Hiszpanii i Portugalii ds. środków społecznego przekazu oczekują od Kościoła „proaktywnej” komunikacji, gdyż „tylko wyprzedzająca informacja pozwoli uniknąć fake newsów”.

W dokumencie podsumowującym ich wspólne obrady w portugalskim mieście Viana do Castelo odpowiedzialni za kościelny przekaz medialny podkreślili, że „kiedy brakuje prawdziwej, przejrzystej i odpowiedniej komunikacji, jej miejsce zajmują plotki”.

W rozmowie z dziennikarzami przewodniczący komisji ds. kultury, dziedzictwa kulturowego i komunikacji społecznej w konferencji episkopatu Portugalii bp Nuno Brás przyznał, że często Kościół „realizuje porządek obrad, zamiast go tworzyć” i stwierdził, że konieczne jest „otwarcie drzwi, umożliwienie przepływu komunikacji”.

Obie komisje biskupów uznały, że komunikacja Kościoła nie może „biec za komunikacją innych”, ale ma „przewodzić w dostarczaniu dziennikarzom niezbędnych informacji”.

W dokumencie końcowym wskazano na znaczenie bycia blisko specjalistów zajmujących się informacją i ułatwiania spotkań Kościoła z podmiotami zajmującymi się przekazem informacji.

Jako punkty odniesienia dla komunikacji kościelnej biskupi Portugalii i Hiszpanii wskazali „słuchanie wykluczające uprzedzenia”, „czas niezbędny do zapewnienia wysokiej jakości komunikacji”, „dialog jako warunek prawdziwego spotkania” oraz „analizę, która czyni osoby komunikujące interpretatorami” złożoności świata.

W związku z dniem postu i modlitwy za pokój, zwołanym przez papieża Franciszka na 27 października, biskupi z komisji ds. mediów w Portugalii i Hiszpanii wezwali „wszystkie media do rozpowszechniania tej inicjatywy, pokazując więcej wiadomości o pokoju niż obrazów wojny”.

„Modlimy się za dziennikarzy pracujących w warunkach wojennych, którzy pełnią misję niezbędną w wolnym społeczeństwie” – czytamy w komunikacie końcowym.

Iberyjskie Spotkanie Komitetów Episkopatu ds. Komunikacji Społecznej odbyło się w dniach 23-25 października pod hasłem „Synodalność i komunikacja”.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama