Jak pisze Goran Andrijanić (wPolityce.pl), w Chorwacji w Zagrzebiu pojawiły się plakaty pro-life wzorowane na polskiej akcji prowadzonej przez Fundację Nasze Dzieci z Kornic. Plakat przedstawia nienarodzone dziecko w łonie matki w kształcie serca. Chorwaci wykorzystali tę samą grafikę, czyniąc ją elementem napisu „ŽIVOT” (życie).
Kampania prowadzona w Polsce po wyroku trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji eugenicznej wywołała ogromny sprzeciw środowisk pro-aborcyjnych (więcej można przeczytać tutaj). Wielu ludzi jednak, ceniących życie nienarodzonych dzieci, zachwycało się głębią przekazu i prostotą formy tej grafiki. W zamyśle twórców kampanii miała ona zwrócić uwagę na istnienie i działalność hospicjów perinatalnych.
Zainspirowani przez Polaków Chorwaci skorzystali z tej samej grafiki, włączając do przestrzeni publicznej przesłanie pro-life.
Jak tłumaczy Andrijanić, kampania ma związek z niedawnymi akcjami proaborcyjnymi w tym kraju.
„Środowiska proaborcyjne, z pomocą mediów, wysunęły na pierwszy plan historię Mireli Čavajdy z Zagrzebia, która była w szóstym miesiącu ciąży. Jej nienarodzonemu dziecku zdiagnozowano guza mózgu, które, jak twierdziła matka opierając się o oceny lekarzy, ma niewielkie szanse na przeżycie. Media rozpoczęły histeryczną kampanię, twierdząc, że chorwaccy lekarze ignorują prawo. Krytykowano klauzulę sumienia, słychać było nawet głosy wzywające do jej zniesienia” – pisze dziennikarz.
Taka atmosfera wpłynęła na grupę anonimowych Chorwatów, którzy postanowili wykorzystać pomysł polskiej fundacji i głosić przesłanie ochrony życia za pomocą plakatów.
Źródło: wPolityce.pl